reklama

Absurdná predstava

Predstava 5 ročného dieťaťa o smrti zahŕňa tmu a drevenú debnu. Nič viac a nič menej. Svet okolo neexistuje, je samo so svojou podstatou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ako malá som si tieto moje predstavy nevedela veľmi vysvetliť. Ono si ich vysvetliť poriadne neviem ani teraz. Len ma to viac zaujíma a viac špekulujem nad dôvodom tejto vskutku podivnej predstavy. V mojich posmrtných víziách totiž vystupujem len ja a spomínaná debna. Všade navôkol je tma, čierna farba...nie noc, ale poriadne čierna farba a uprostred ničoho je drevená debna veľkosti asi takej na jablká. Ja na nej sedím a pozerám sa pred seba a rozmýšľam ako je vám všetkým tu na Zemi úžasne. Nič iné tam totiž nedokážem robiť. Zo začiatku je moja myseľ naplnená dojmami z pohrebu, zo všetkého čím som prešla od okamihu, keď som si prvý krát uvedomila, že umriem až po okamih, kedy som sa ocitla tu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Tu,kde som si neskôr naplno a realisticky uvedomila, že tu nezomriem na nič pozemsky normálne, tu to bude o niečom inom. Že tu by ma vlastne mal čakať posmrtný život. Myseľ nedá pokoja a nájde si novú alternatívu v podobe druhej smrti. Druhej a oveľa horšej. Tu zomieram pomaličky, pomaličky si uvedomujem, že som úplne sama, že ma tu už nikto nezohreje, nikto sa so mnou nerozlúči. Zomieram od nudy! Áno, ja na druhej strane druhý krát zomriem od nudy...a potom už nebude nič. Len čierne vákuum, žiadna bedňa, absolútne nič, len pocit, že toto je koniec a nikdy viac sa na zem nevrátim. Som na konečnej bez spiatočného lístka odsúdená na nekonečné pozeranie do tmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Sama seba sa pýtam, čo som to ako malé dievčatko vymyslela, doteraz neviem prísť na žiadny traumatický zážitok so smrťou. Absurdná predstava dieťaťa sa so mnou ťahá životom. Prečo? Odpoveď uspokojujúcu mi nedal ani psychiater. Ale aspoň som úplne normálna podľa neho. Aj to je na niečo dobre v tomto chaotickom svete, vedieť o sebe, že som v poriadku a že keď raz zomriem, nebude žiadne čierne vákuum:)

Jana Vajová

Jana Vajová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jednoduché a v hlbokej podstate komplikované dievča s hlavou plnou optimistických nálad, neznášajúca muchy a chýbajúce čiarky, nespisovnú slovenčinu a fazuľovú polievku! Inak srším nevyčerpateľnou energiou s neustálym úsmevom:)

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu