reklama

Tiesňové volanie 112 nie je tiesňové!

Vonku sneží, mrzne. Zem je studená, pokrytá bielou pokrývkou snehu. Sneh je okolo nás už tri dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (92)
Obrázok blogu

Dnes som s priateľom úplne náhodou objavila jedného pána. Na zemi, husto snežilo, mrzlo. On ležal na zemi, tašky asi s jeho vecami pri ňom popadané. Spoza suchej vysokej trstiny ho nebolo skoro ani vidieť. Nedalo nám, šli sme za ním zistiť, či je v poriadku, či nepotrebuje pomoc.

 Ja som postávala opodiaľ, kým priateľ sa ho pokúšal dostať na nohy. Neudržal sa na nich. Hneď padal na zem. Neboli sme si istí, či je opitý, alebo či to nebude niečo iné. Janko ostal pri ňom, ja som volala 112.

Priznám sa, číslo 112 som vytáčala prvý krát v živote a verím, že už nikdy viac nebudem musieť. Zdvihla mi to žena. Slušne som sa pozdravila na úvod a potom som začala vysvetlovať, že sme našli na poli pána, ktorý je asi opitý, ale môže to byť aj niečo iné. Či jej dobre volám, a či je možné sem poslať dáku sanitku, keďže nevieme aký dlhý čas tu leží a či nie je podchladený. Pani na druhej strane telefonnej linky mi podráždeným hlasom hovorí, či je ožratý. Ožratý sa pýtam? Odpovedám, že možno, ale môže mať aj dáku porážku, alebo čo...Ja predsa doktor nie som!!! Chcem ho predsa len odtiaľto dostať! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pani si tvrdo so mnou rieši veci, že ona záchranku nepošle, že je ožratý. Pýtam sa, ožratý nemá právo sa dostať do tepla, kde môže vytriezvieť? Kde sa vyhne podchladeniu a kde si môže premyslieť, čo vyviedol?

Trvala som si na svojom, nech aspoň pošle políciu, keď nie rovno záchranku. Ale nech niekoho pošle! Na udanie presnej pozície mi reagovala spomínaná pani asi takým štýlom, že jej mám ešte povedať aj presnú polohu, či je to severozápad, alebo juhovýchod...nuž, toto ja veru neviem...bude musieť stačiť udanie polohy presne za benzínovou pumpou na poli pri Metre.

Bola som obvinená, že som nezodpovedný občan, keď nemôžem počkať pri tom spomínanom pánovi a čakať na záchranku. Žiaľ, ja mám povinnosti. Povedala som presnú polohu, zavolala som, na ťahu je ona. Keď som sa uisťovala, že teda vie presne,kde sa pán nachádza, mi to pani z tiesňového volania uprestred môjho vysvetľovania zložila. Bez toho, aby mi povedala, či niekoho k nemu pošle, alebo nie. Oblsuhu benzínovej stanice sme upozornili, že keď príde záchranka, kde sa ten pán nachádza, nech ich teda navigujú, ak nebudú vedieť trafiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K spomínanému pánovi sme sa vrátili s priateľom asi o 45 minút. Stále tam bol a záchranka nikde. Reakcie sme sa dočkali až po telefonáte na 158, kde bola vyslaná hliadka vážne do pár minút. Preto sa teraz pýtam, keď bude mať niekto skutočne veľký problém, že bude naozaj v skutočne veľkej tiesni, dočká sa vôbec pomoci? Stretne sa na druhej strane telefónu s ochotou pomôcť, aj keď ste iba opitý? Príde vás vôbec niekto ratovať? Odporúčam si radšej zavolať aj na iné čísla, pretože ja oddnes 112 neverím.

Jana Vajová

Jana Vajová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jednoduché a v hlbokej podstate komplikované dievča s hlavou plnou optimistických nálad, neznášajúca muchy a chýbajúce čiarky, nespisovnú slovenčinu a fazuľovú polievku! Inak srším nevyčerpateľnou energiou s neustálym úsmevom:)

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu